Козацька слава
про проведення історико –культурологічного квесту у пониззі Дніпра «Козацька слава»
На виконання заходів обласної комплексної програми з національно-патріотичного виховання «Дитина - громадянин - патріот Батьківщини» на 2016 – 2021 роки (далі - Програма), затвердженої рішенням Херсонської обласної ради від 09 вересня 2016 року № 226, наказу управління освіти, науки та молоді обласної державної адміністрації від 10 жовтня 2016 року № 283 «Про організацію проведення історико-культорологічного квесту у пониззі Дніпра «Козацька слава», до Дня українського козацтва, Дні захисника України комунальним закладом «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді спільно з молодіжними громадськими організаціями «Олешшя», «Артхаос» та іншими учасниками 15 жовтня 2016 року був проведений історико –культурологічний квест на туристичних байдарках «Козацька слава».
У заході взяли участь 60 дітей (списки додаються), які були поділені на дві групи.
Квест було проведено у формі історичної гри на воді.
Метою проведення квесту стало виховання в учасників почуття поваги та гордості за власний народ, його славетну історію та її багатогранні прояви. У ході квесту організатори показували нерозривний зв'язок морської справи, майстерності у кораблебудуванні, прищеплювали прихильність до традиційної справи регіону. Завдання та вправи квесту розвивали прагнення до лідерства, перемоги, здобуття переваги за рахунок прийняття нестандартних рішень, логічного та швидкого мислення, необхідності брати на себе відповідальність.
Діти вчилися орієнтуватися в умовах водного походу, у характерному водному середовищі для херсонського регіону, також - греблі на туристичних байдарках, як одного з традиційних та корисних способів здорового, активного відпочинку на Херсонщині.
Захід розпочався на набережній Дніпра з інструктажу з техніки безпеки. Після інструктажу діти на катері переправилися у третій затон Дніпра на базу відпочинку «Петровець»
Після інтерактивної історичної лекції на тему водних походів українського козацтва та ключовій ролі Херсонщини у цій справі (тези додаються) для учасників був проведений майстер-клас з греблі на туристичній байдарці,
Потім Група І вийшла на водний маршрут по низовині Дніпра, де пролягали історичні водні шляхи козацьких чайок. Під час походу учасники виконували завдання – необхідно було зібрати 6 частин козацької легенди про козацькі чайки та скласти їх разом, щоб отримати козацьку «карту клейнод» з вказаним місцем, де сховано головну винагороду квесту – символ водної слави козаків. У цей час Група ІІ відвідала «Майданчик живої історії», де з ними працювали аніматори. На базі відпочинку «Петровець» діти пройшли сухопутну «козацьку підготовку», яка включала в себе стрільбу з аутентичного лука, знайомство з справжніми козацькими обладунками, зброєю козацьких часів, вправи на спритність, стійкість, елементи бойового гопака. Після завершення водного походу Групи І і ІІ помінялися місцями.
Під час проходження маршруту всі групи вдало виконали завдання, зібрали карту, по якій знайшли головний приз квесту – справжню корабельну ринду – символ морської справи. Приз зберігався на аутентичному, дерев’яному кораблі – точній копії характерних суден козацької доби. На судні була проведена міні-екскурсія.
Після екскурсії учні мали можливість скуштувати українські бутерброди з салом та цибулею, власноруч приготувати козацький чай на цілющих травах та смакувати його з медом і печивом.
Під час урочистого закриття квесту відбулося нагородження переможців та відзначення учасників, вручення сувенірних сертифікатів «водного лицарства».
Учасникам квесту надано роздатковий матеріал: буклети, пам’ятки, видавнича продукція (зразки додаються).
По закінченню заходу було проведено рефлексію з дітьми у формі усної бесіди та анкетування (зразки додаються), яка підтвердила ефективність такого інтерактивного навчання-гри, високий рівень зацікавленості учасників темою.
Висновок: в умовах сьогодення національно-патріотичне виховання значною мірою потребує модернізації, пошуку нових інтерактивних методів, сучасних підходів. Проведений захід засвідчив продуктивність і оптимальність позитивного впливу на дітей такої форми роботи, сприяє формуванню цінностей та життєвих компетентностей учнів. Ця форма є результативною та успішною і має активно використовуватися у роботі з національно-патріотичного виховання дітей та молоді.